Iveković Sanja

— medijska umjetnica, grafička dizajnerica
(1949., Zagreb)

Medijska je umjetnica čije područje djelovanja obuhvaća konceptualnu umjetnost, video-umjetnost i performans u sklopu Nove umjetničke prakse, a značajno poglavlje pripada i grafičkom dizajnu. Rođena je u Zagrebu 1949. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1970. Grafičkim dizajnom počela se baviti 1970. Radi na grafičkoj opremi knjiga i časopisa, dizajnu plakata i telopa. Radila je u Grafičkom zavodu, za Žensku infoteku te radila opremu knjiga za biblioteku Zora. Djeluje i kao likovna urednica časopisa ženskog informacijsko dokumentacijskog centra “Kruh i ruže”. Jedna je od rijetkih žena zaposlenih u Grafičkom zavodu Hrvatske. Djelovanje u dizajnu odvaja od umjetničkog rada jer smatra da se unutar jednoga medija treba voditi zakonima toga medija. Angažmane na području dizajna odrađuje profesionalno, ne miješajući pritom stavove i poetiku svojstvene svom umjetničkom radu.

English

Iveković Sanja — media artist and graphic designer
(1949, Zagreb)

Media artist whose field of work covers conceptual art, video art and performance art within the framework of Nova umjetnička praksa (“New Art Practice”), with additional significant involvement in graphic design. Born in Zagreb in 1949, Iveković graduated from the Academy of Fine Arts in 1970. She took up graphic design in 1970, graphically designing book layouts and magazines, as well as posters and TELOPs. She worked at the Graphic Institute, cooperated with the publishing company Ženska infoteka (“Women’s Information Center”) and designed book layouts for the Graphic Institute’s Zora (“Dawn”) book editions. She also works as the visual editor at the Ženski informacijsko dokumentacijski centar “Kruh i ruže” (“Women’s Information and Documentation Center ‘Bread and Roses’”). She is one of the few women employed at the Graphic Institute of Croatia. She separates her work in the field of design from her art because she believes that one’s mode of work should be dictated by the requirements of their medium. She carries out her projects in the field of design with professional integrity, without interfering them with her personal artistic views and poetics. 

zatvori

plakat za izložbu Marine Abramović u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu, 1974. 

Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (MSU)

Sanja Iveković na fotografskom snimanju za oglase Grafičkog zavoda Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte

privatna zbirka Sanje Iveković; - Sanja Iveković autorica je samog koncepta za oglase i art direktorica projekta.

smetnje u slici, telop

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982.                                                                                            

oglas za Grafički zavod Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte

privatna zbirka Sanje Iveković

dizajn serije knjiga za Bibiloteku Retro Grafičkog zavoda Hrvatske, “Sir i crvi: kozmos jednog mlinara iz 16. stoljeća”, Carlo Ginzburg,  1989.; fronta

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982., fronta                                                                                            

Dizajn fronte korica evocira zidine u čijem tkivu polukružno zaključena vrata, figurativno i doslovno, pružaju pogled u unutrašnjost samostana.

časopis “Kruh i ruže” Ženskog informacijsko dokumentacijskog centra, naslovnica drugog broja, ljeto/jesen 1994.                                                 

Sanja Iveković djelovala je kao likovna urednica časopisa.

dizajn serije knjiga za Biblioteku Zora, “Okultizam, magija i pomodne kulture”, Mircea Eliade

naslovnica – Fontana, Marcel Duchamp 

dizajn serije knjiga za biblioteku Zora, “Sylvius”, Henri Bosco, 1983., meki uvez, bez omota, 16 X 28 cm

preuzeto iz projekta autorica Lane Cavar i Narcise Vukojević Sudi knjigu po koricama

Sanja Iveković, Dalibor Martinis - Krivotvorine, 1975., Galerija suvremene umjetnosti, plakat; sitotisak / papir, 100 x 70,5 cm

dizajn serije knjiga za Grafički zavod Hrvatske, “Muške fantazije: masa i suprotni oblici 3” Klaus Theweleit, 1984. 

plakat za predstavu “Maratonci trče počasni krug”, Dušan Kovačević, Scena SKUC, Zagreb, 1986.

zagrebački salon, ULUPUH

plakat za Međunarodni lipanjski turnir – 25 godina konjičkog društva Zagreb, 1974. 

zagrebački salon

plakat za izložbu Ponovno prisvajanje okoline Uga la Pietre u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu, 1975. 

Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (MSU)

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983. 

privatna zbirka Sanje Iveković

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983., detalj naslovnice

privatna zbirka Sanje Iveković

telop, 1977., iz serije televizijskih grafika (telopa) za Radioteleviziju Zagreb koje su 1970-ih dizajnirali medijski umjetnici i tada aktivni grafički dizajneri Dalibor Martinis i Sanja Iveković

zagrebački salon

smetnje na međunarodnim vezama, telop 

eksperimentalni 2. program, telop 

oglas za Grafički zavod Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte 

privatna zbirka Sanje Iveković; Sanja Iveković autorica je koncepta za oglase i art direktorica projekta

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983.

privatna zbirka Sanje Iveković

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982., detalj naslovnice                                                                                             

Dizajn fronte korica evocira zidine u čijem tkivu polukružno zaključena vrata, figurativno i doslovno, pružaju pogled u unutrašnjost samostana.  

jedna od zanimljivih duplerica, kolažiranje teksta i fotografije; katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983.

Edicija Zora, Moć sna I, tretman prednje i stražnje strane knjige / na naslovnici je uvijek "poznato" umjetničko djelo

seriju televizijskih grafika (telopa) za Radioteleviziju Zagreb ranih su 1970-ih dizajnirali medijski umjetnici i tada aktivni grafički dizajneri Dalibor Martinis i Sanja Iveković

Iveković Sanja

— medijska umjetnica, grafička dizajnerica
(1949., Zagreb)

Medijska je umjetnica čije područje djelovanja obuhvaća konceptualnu umjetnost, video-umjetnost i performans u sklopu Nove umjetničke prakse, a značajno poglavlje pripada i grafičkom dizajnu. Rođena je u Zagrebu 1949. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1970. Grafičkim dizajnom počela se baviti 1970. Radi na grafičkoj opremi knjiga i časopisa, dizajnu plakata i telopa. Radila je u Grafičkom zavodu, za Žensku infoteku te radila opremu knjiga za biblioteku Zora. Djeluje i kao likovna urednica časopisa ženskog informacijsko dokumentacijskog centra “Kruh i ruže”. Jedna je od rijetkih žena zaposlenih u Grafičkom zavodu Hrvatske. Djelovanje u dizajnu odvaja od umjetničkog rada jer smatra da se unutar jednoga medija treba voditi zakonima toga medija. Angažmane na području dizajna odrađuje profesionalno, ne miješajući pritom stavove i poetiku svojstvene svom umjetničkom radu.

plakat za izložbu Marine Abramović u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu, 1974. 

Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (MSU)

Sanja Iveković na fotografskom snimanju za oglase Grafičkog zavoda Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte

privatna zbirka Sanje Iveković; - Sanja Iveković autorica je samog koncepta za oglase i art direktorica projekta.

smetnje u slici, telop

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982.                                                                                            

oglas za Grafički zavod Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte

privatna zbirka Sanje Iveković

dizajn serije knjiga za Bibiloteku Retro Grafičkog zavoda Hrvatske, “Sir i crvi: kozmos jednog mlinara iz 16. stoljeća”, Carlo Ginzburg,  1989.; fronta

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982., fronta                                                                                            

Dizajn fronte korica evocira zidine u čijem tkivu polukružno zaključena vrata, figurativno i doslovno, pružaju pogled u unutrašnjost samostana.

časopis “Kruh i ruže” Ženskog informacijsko dokumentacijskog centra, naslovnica drugog broja, ljeto/jesen 1994.                                                 

Sanja Iveković djelovala je kao likovna urednica časopisa.

dizajn serije knjiga za Biblioteku Zora, “Okultizam, magija i pomodne kulture”, Mircea Eliade

naslovnica – Fontana, Marcel Duchamp 

dizajn serije knjiga za biblioteku Zora, “Sylvius”, Henri Bosco, 1983., meki uvez, bez omota, 16 X 28 cm

preuzeto iz projekta autorica Lane Cavar i Narcise Vukojević Sudi knjigu po koricama

Sanja Iveković, Dalibor Martinis - Krivotvorine, 1975., Galerija suvremene umjetnosti, plakat; sitotisak / papir, 100 x 70,5 cm

dizajn serije knjiga za Grafički zavod Hrvatske, “Muške fantazije: masa i suprotni oblici 3” Klaus Theweleit, 1984. 

plakat za predstavu “Maratonci trče počasni krug”, Dušan Kovačević, Scena SKUC, Zagreb, 1986.

zagrebački salon, ULUPUH

plakat za Međunarodni lipanjski turnir – 25 godina konjičkog društva Zagreb, 1974. 

zagrebački salon

plakat za izložbu Ponovno prisvajanje okoline Uga la Pietre u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu, 1975. 

Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (MSU)

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983. 

privatna zbirka Sanje Iveković

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983., detalj naslovnice

privatna zbirka Sanje Iveković

telop, 1977., iz serije televizijskih grafika (telopa) za Radioteleviziju Zagreb koje su 1970-ih dizajnirali medijski umjetnici i tada aktivni grafički dizajneri Dalibor Martinis i Sanja Iveković

zagrebački salon

smetnje na međunarodnim vezama, telop 

eksperimentalni 2. program, telop 

oglas za Grafički zavod Hrvatske - Mali napori, velike promjene: čitajte 

privatna zbirka Sanje Iveković; Sanja Iveković autorica je koncepta za oglase i art direktorica projekta

katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983.

privatna zbirka Sanje Iveković

dizajn knjige “Jelo iza samostanskih zidina”, Norman Foster, Grafički zavod Hrvatske, 1982., detalj naslovnice                                                                                             

Dizajn fronte korica evocira zidine u čijem tkivu polukružno zaključena vrata, figurativno i doslovno, pružaju pogled u unutrašnjost samostana.  

jedna od zanimljivih duplerica, kolažiranje teksta i fotografije; katalog 83, publikacija Grafičkog zavoda Hrvatske, 1983.

Edicija Zora, Moć sna I, tretman prednje i stražnje strane knjige / na naslovnici je uvijek "poznato" umjetničko djelo

seriju televizijskih grafika (telopa) za Radioteleviziju Zagreb ranih su 1970-ih dizajnirali medijski umjetnici i tada aktivni grafički dizajneri Dalibor Martinis i Sanja Iveković